CASE STUDY: Tankujte INAQ

20. 02. 2023

Kvôli šetreniu CO2 či peknému designu si elektromobil kúpi len málokto. Prieskum IPSOS ukázal, že Slovákov by ku kúpe elektroauta najviac motivovala úspora na pohonných hmotách. Agentúra PR Clinic, ktorá mala projekt na starosť, preto vytvorila cross marketingovú aktivitu so Slovnaftom a jednu z čerpacích staníc na hodinu premenila na „nabíjaciu“ stanicu, kde si ľudia vyskúšali, ako jazdiť za tretinové náklady. Výsledkom bol obrovský záujem vodičov a mediálny buzz. Projekt navyše získal zlato v kategórii Kreatívna idea v súťaži Zlatá bodkočiarka 2022.

 

 

Kampani predchádzal rozsiahly prieskum, ktorý zmapoval situáciu na trhu a ukázal zásadné zistenie: Slovensko je z hľadiska elektromobility nerozvinuté a viac ako 95 % ľudí v nasledujúcich 3 rokoch neplánuje kúpu elektrického auta. Najviac by ich motivovala úspora na pohonných hmotách a nižšie prevádzkové náklady. Z toho vyšlo zadanie: Pritiahnuť pred launchom Enyaqu pozornosť na tému úspor dosiahnutých elektromobilitou. Cieľom bolo vytvoriť veľký mediálny buzz, ktorý prinúti bežných motoristov, aby sa nad elektromobilitou zamysleli a vygenerovať mediálny priestor 150 tisíc eur, teda trojnásobok investícií vložených do projektu.

 

Ako to prebiehalo v praxi?

Agentúra sa rozhodla vodiča osloviť priamo na čerpacej stanici, rovno u lídra Slovnaft, a pripravila pre nich jedinečný event. Dizajn eventu umožnil odhaliť miesto len niekoľko minút pred jeho spustením, maximalizovať buzz okolo akcie a zároveň ju spolu s media eventom efektívne riadiť. Teasing prebiehal v rádiu, online a na sociálnych sieťach. V deň eventa agentúra prostredníctvom týchto kanálov prezradila, že na jednej čerpacej stanici sa bude dať tankovať o 70% lacnejšie, presné miesto však neprezradila. Informáciu predávali pútavé bulvárne titulky. Konkrétnu čerpaciu stanicu odhalila agentúra len polhodinu pred eventom. Pred pumpou sa tvorili kilometrové kolóny a jej kapacita bola naplnená na hodinu dopredu.

Vodiči dostali 70% cashback vo forme poukážky na ďalšie tankovanie a zažili tak tankovanie za tretinu – ako pri jazde s Enyaqom. S eventom bola spojená tlačovka. Médiám a influencerom poskytla agentúra PR Clinic podrobné prepočty o šetrení nákladov, informácie o službách eMobility, samotnom Enyaqu a kampaňovom webe. Pre tých, ktorí sa eventu zúčastniť nemohli, vytvorila agentúra PR Clinic špeciálny microsite s kvízom búrajúcim mýty o eMobilite, súťaží o palivové karty a ENYAQ na víkend. V offline aj online tak agentúra predala jasnú message.

 

A výsledky?

Projekt ukázal, ako pritiahnuť pozornosť na nezaujímavý segment elektrických vozidiel. O evente a nadväzujúcej komunikácii informovalo viac ako 50 médií a reportáž sa dostala do TV v prime time. Posolstvo bolo vďaka jeho jednoduchosti, kreatívnej online platforme a brandingu odkomunikované jasne a vo všetkých výstupoch. Škoda prakticky predviedla, o koľko lacnejšia je prevádzka elektromobilu. Cieľ bol vygenerovať mediálny priestor 150 000 eur (trojnásobok investícií do projektu). Celkovo sa agentúre podarilo vygenerovať takmer 400 000 eur a 4,5 milióna impresií, čo je viac ako štvornásobok cieľa. Agentúra tak úspešne prekročila komunikačné ciele a pripravila pôdu pre launch Škody Enyaq iV, ktorá sa na Slovensku stala hneď po svojom uvedení najúspešnejším elektromobilom medzi Slovákmi a predajným hitom roku 2021. Projekt okrem ocenenia na Zlatom klinci a shortlistoch na ICCO získal v Stratégiách ocenenie Projekt mesiaca.

 

Video prípadové štúdie nájdete tu.